Bij ons werken

Word jij de collega van Timeon?

Vacatures

docent wiskunde 2e graads, of in opleiding

Jouw enthousiasme en vaardigheden voor het mooie vak wiskunde geeft leerlingen het vertrouwen om zichzelf te laten zien en nieuwe dingen te leren. Je beschikt over een tweedegraads bevoegdheid of bent nog studerend hiervoor. De docenten in de sectie wiskunde beschikken over goede vakkennis, zijn enthousiast en ondersteunen je graag in je verdere ontwikkeling.

Het betreft een vacature voor 0,8000 fte met ingang van 1 januari 2024. Aanstelling zal in eerste instantie plaatsvinden in een tijdelijk dienstverband met uitzicht op een vast dienstverband.
Spreekt deze vacature je aan? Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet.

Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij Jolanda Stouten, personeelsfunctionaris, tel. 071-3681840.

Belangstelling?

Heb je plannen om je (om) te scholen tot docent en wil je eerst meer informatie inwinnen? Wij maken graag kennis met jou. Neem contact op met jolanda.stouten@northgo-college.nl of bel  naar 071-3681844.

Zes belangrijke competenties

Wij zijn nieuwsgierig naar wie jij bent en wat jij ons te bieden hebt. Wij vinden het belangrijk dat je de zes onderstaande competenties herkent en beheerst:

  1. De docent speelt bij het onderwijsleerproces optimaal in op verschillen tussen leerlingen en weet hen actief in het onderwijsproces te betrekken.
  2. De docent verzorgt onderwijs en begeleiding voor leerlingen uit verschillende leeftijdsgroepen/doelgroepen/sectoren/afdelingen en met verschillende onderwijsbehoeften en creëert een veilig pedagogisch klimaat, dat door de leerlingen als uitdagend wordt ervaren.
  3. De docent is op de hoogte van ontwikkelingen in het vakgebied, in het onderwijsveld en in de maatschappij en integreert deze in de lessen, zorgt voor samenhang in lesinhouden en is kritisch op de relevantie van het onderwijsaanbod.
  4. De docent verdiept zich actief in de achtergronden en leer- en ontwikkelingsfasen van de leerling en weet een daarbij passende begeleiding te verzorgen.
  5. De docent gebruikt op basis van eigen professionaliteit de E-leeromgeving als een middel tot gedifferentieerd onderwijsaanbod en brengt een deel van het curriculum onder in de E-leeromgeving. De docent begeleidt en stimuleert de leerling om de mogelijkheden van een E-leeromgeving te benutten.
  6. De docent werkt actief mee aan het versterken van de samenwerking binnen het versterkt mentorenteam, de vakgroep en binnen de brede vaksecties. Het Northgo College stelt haar medewerkers in de gelegenheid om deze competenties te ontwikkelen en te onderhouden.Begeleiden van de actieve leerling

Begeleiden studenten/stage

Het Northgo College werkt bij het opleiden van studenten samen met zeven andere scholen in de omgeving. Samen met hen vormen wij de opleidingsschool ROS Rijnland (www.rosrijnland.nl). De ROS-scholen leiden , studenten op tot bevoegde docenten. Dat doen zij samen met de HvA, het ICLON, de TU Delft, de ALO, de HALO, de Breitner Academie en het Koninklijk Conservatorium in den Haag. Door de nauwe contacten met deze opleidingen sluiten studie en stage goed op elkaar aan. Zo creëren we voor de leraar in opleiding een aantrekkelijke leerwerkplek, waar kwaliteit de standaard is. Studeer je aan een van deze instellingen en zou je graag bij ons stagelopen, neem dan contact op met de opleidingscoördinator van het Northgo College. Studenten van deze opleidingen hebben bij ons voorrang. Studeer je níet aan een van deze instellingen, maar woon je in (de omgeving van) Noordwijk, laat je dan niet ontmoedigen: wij zullen altijd kijken of we jou een stageplek kunnen bieden.

Vragen over stage? Mail naar: stage@northgo-college.nl

Meer over Ros Rijnland

Begeleiding docenten en dio’s

Docenten in opleiding (Dio) worden op school begeleid door de BOS (Begeleider Op School). Deze bezoekt regelmatig lessen, bespreekt de voortgang en is de contactpersoon voor alle vragen en problemen van algemeen didactische en schoolorganisatorische aard. Daarnaast vindt geregeld overleg met de instituutsbegeleider plaats, om zaken binnen de opleiding af te stemmen. De BOS brengt een aantal lesbezoeken en bespreekt de lessen. Aan het eind van de begeleidingsperiode stelt de BOS een eindverslag op en bespreekt dit met de nieuwe collega. Elke docent in opleiding heeft ook een begeleider binnen de vaksectie, die verantwoordelijk is voor de vakdidactische ondersteuning en op dat punt als vraagbaak fungeert. Collega’s met (enige) ervaring worden, naast de ondersteuning vanuit de vaksectie voor wat betreft de vakdidactiek, begeleid door óf de BOS óf door een externe deskundige. Deze externe deskundige (of de BOS) brengt een aantal lesbezoeken en bespreekt de lessen. Aan het eind van de begeleidingsperiode stelt de deskundige een eindverslag op en bespreekt dit met de nieuwe collega.